Information med anledning av coronaviruset - Covid-19 (3 april)

Med anledning av förbudet mot allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 50 personer kommer HBVs årliga stämma den 13 maj att genomföras digitalt. Vi följer dagligen de råd och riktlinjer som meddelas av regering och dess myndigheter, främst Folkhälsomyndigheten, och arbetar utifrån dessa. Vi har löpande kontakt med våra avtalsleverantörer, som än så länge rapporterar fortsatt god leveransförmåga med vissa avvikelser dock gällande skyddsutrustning och hygienprodukter. Välkommen att kontakta oss med dina frågor och funderingar. Vi har sammanställt några av de vanligaste frågorna och svaren här.

Så arbetar vi på HBV

HBVs personal som arbetar på kontoret följer myndigheternas rekommendationer gällande hygien och personligt avstånd. Vi väljer även att arbeta hemifrån vid minsta förkylnings- eller sjukdomssymptom för att säkerställa minskad smittspridning.

HBVs kontor är endast vara öppet för redan inbokade möten. Inga nya fysiska mötesbokningar kommer att ske inom den närmsta tiden, utan övergår till att bli digitala. Vi har även anlitat en extern växeltjänst då vår egen personal är omdirigerad till andra arbetsuppgifter för att säkerställa den löpande verksamheten. Detta kan eventuellt medföra längre svarstider, vilket vi ber om överseende för.

Även i år kommer HBV och Fastigo att genomföra en gemensam stämmodag, den 13 maj. Stämmoförhandlingarna kommer att ske helt digitalt och samtliga medlemmar erbjuds möjligheten att delta via länk. Läs mer om detta här>>

För närvarande får vi på HBV väldigt många frågor och funderingar via epost och vi arbetar på för fullt för att svara alla så snabbt som möjligt.

Leveransinformation från våra avtalsleverantörer

Vi får löpande information från våra avtalsleverantörer om hur deras verksamheter påverkas av coronavirusets utbrott och vilka eventuella  konsekvenser det får för oss som kunder. Här har vi försökt samla all den information som kommit oss tillhanda. Vi följer utvecklingen och uppdaterar löpande. Många leverantörer har även meddelat att det för närvarande inte föreligger några överhängande leveransproblem, men detta kan givetvis komma att ändras beroende på situationens utveckling och om kunderna plötsligt ändrar sitt köpbeteende och börjar att bunkra produkter. 

Aktuell information hittar du även på respektive leverantörs egen hemsida.

Ahlsell informerar (19 mars)>>
Beijer Byggmaterial av informerar, använd e-handel>>
Dafo Brand AB informerar (31 mars)>>
Dahl Sverige AB informerar (26 mars)>>
Elvaco  informerar (20 mars)>>
Franke Futurum AB informerar (19 mars)>>

Foyen Advokatfirma, angående Covid-19 och byggentreprenader>>

Frågor och svar

Vi får många frågor just nu med anledning av coronaviruset Covid-19. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna och sidan uppdateras löpande.
Klicka här>>

Uppdaterad 2020-04-03

Kontakt



Frågor och svar med anledning av utbrottet av coronavirus Covid-19.
Klicka här>>